FANDOM

JoelnZarażeni

Joel w starciu z Zarażonymi.

Zarażeni to wrogie postaci, które możemy spotkać w grze The Last of Us.

Historia Edytuj

Zarażeni to ludzie zainfekowani Cordycepsem (CBI) . Jego działanie sprawia, że człowiek traci kontakt z rzeczywistością i staje się bezmyślnym potworem, którego jedynym celem jest chaos i poszerzanie zarazy.

Stadia choroby Edytuj

BiegaczeEdytuj

250px-American History X

Joel w starciu z biegaczami.

Pierwsze stadium. Zarażony posiada wzrok oraz szybko się porusza, występują w grupach, przez co nie można dać się otoczyć.

Czychacze Edytuj

Drugie stadium. Rozwija się zmysł biegacza, czycha na ofiarę w ciemnościach by wkrótce na nią wyskoczyć i zaatakować.

Niceee

Klikacz

Klikacze Edytuj

Trzecie stadium. Zarażony traci wzrok i zaczyna używać dźwięku, aby poznawać otoczenie. Wydaje z siebie charakterystyczne dźwięki "klikania". Gdy coś usłyszy idzie do źródła dźwięku.

 PurchlakiEdytuj

Ostatnie stadium. Grzyb zaczyna opanowywać całe ciało, tworząc swego rodzaju pancerz. Zarażony jest bardziej wytrzymały, jednak powolniejszy. Używa oderwanych z ciała grzybni jako bomb. Purchlak pojawia się w momencie ucieczki ze szkoły przed zarażonymi.

250px-Bloater

Purchlak

InfekcjaEdytuj

Sposoby zarażeniaEdytuj

Zarazić się można poprzez wdychanie  zarodników grzyba lub poprzez ten drugi, mniej przyjemny sposób: kontakt z zarażonym (zwykle poprzez ugryzienie).

Przebieg zarażenia w organizmie człowiekaEdytuj

Zarażenie u człowieka skanerem można wykryć już po ok. 2 min. od ugryzienia. Z początku zarodniki  rozprzestrzeniają się w organizmie zarażonego. Człowiek się zamienia w mutanta wtedy kiedy zarodniki zawładną większą częścią mózgu i większą częścią narządów układu ruchowego. W ten sposób człowiek zamienia się w pierwszy rodzaj mutanta: biegacza. Zamiana następuje w około 2 dni.

Sposoby leczeniaEdytuj

Nie wynaleziono jeszcze szczepionki, ani żadnych innych lekarstw zwalczających albo zapobiegającym zarażeniu.

StatystykiEdytuj

W rozdziale "Uniwersytet" w opuszczonym budynku studenckim można znaleźć jako artefakt gazetę w której jest napisane: " Według ostatniego raportu WHO 60 % populacji globalnej albo jest zainfekowana albo zginęła. Z tego też powodu władze zaprzestają poszukiwania wszystkich zaginionych lub uwięzionych osób, bez odwołania. Poszczególne regiony i miasta zostaną objęte strefą kwarantanny w zasięgu 10 milów, które będą kontrolowały wojska militarne sprawujące władzę.". Z tego artykułu można wywnioskować, że blisko 4-4,5mld ludzi nie żyje albo jest zainfekowanych, a reszta czyli około 3 mld pozostaje przy życiu.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskim tłumaczeniu klikacze czasami są nazywani mlaskaczami.