FANDOM

The Last of Us Part II (dosł. Ostatni z nas, część II) - nadchodząca gra z uniwersum The Last of Us. Została oficjalnie potwierdzona na PlayStation Experience 2016 i pojawi się na PS4. Obecnie jest we wczesnej fazie produkcji i pojawi się najszybciej w 2018 roku.

Historia opowiedziana w sequelu "The Last of Us" ma mieć miejsce około pięć lat po oryginalnej grze (a zatem dwadzieścia pięć po rozpoczęciu epidemii) i przedstawiać losy 19-letniej Ellie. Motywem przewodnim fabuły ma być nienawiść i chęć zemsty głównej bohaterki.

W drugiej części to właśnie Ellie ma być postacią grywalną. Bardzo prawdopodobne, że pojawi się Joel, zwłaszcza, że jego postać znajduje się na trailerze, ale niektórzy fani spekulują, iż jest to jedynie halucynacja lub wizja głównej bohaterki.

Na trailerze widać las i opuszczone domy. Co ciekawe, na zniszczonym znaku można zauważyć symbol rozpoznawczy Świetlików. Następnie pojawia się kobieca postać z tatuażem na prawej ręce i zaczyna grać na gitarze oraz śpiewać. W trakcie jej piosenki (jest to "Through the Valley" Shawna Jamesa) w drzwiach pojawia się niewyraźna postać Joela. Przechodzi on przez opuszczony dom i odnajduje zwłoki napastników. Następnie wchodzi do pokoju, gdzie gra kobieta, która okazuje się być ranną w potyczce Ellie i pyta ją, co zamierza zrobić. W odpowiedzi Ellie stwierdza, iż ma zamiar "znaleźć ich wszystkich i zabić".

Nie jest wiadome na kim i za co chce się zemścić, lecz może mieć to coś wspólnego z Świetlikami, ponieważ w trailerze przewija się ich symbol. Ponadto interesujący wydaje się fakt, iż pod koniec oryginalnej gry Joel i Ellie powracają do obozu Tommy'ego, ale w drugiej części będą znajdować się w innej, opuszczonej lokacji. Może to sugerować, że obóz został zniszczony lub zaatakowany (co mogłoby być powodem do wyraźnie zaznaczonej zemsty bohaterki), ewentualnie główni bohaterowie odeszli z niego z własnej woli.