FANDOM

The Last of Us (dosł. Ostatni z nas) - gra akcji TPP autorstwa Naughty Dog, twórców m.in. serii Uncharted. Uznana za jedną z najlepszych gier ekskluzywnych na konsolę PS3. Światowa, jak i polska premiera odbyła się 14 czerwca 2013 roku.

FabułaEdytuj

Prolog.

TlLoU-gif

Cała przygoda zaczyna się w 2013 roku, w Austin, gdzie poznajemy Joela, ojca samotnie wychowującego swoją 12-letnią córkę - Sarę. W noc jego urodzin wybucha epidemia nieznanej choroby, rozchodzącej się w miejskie tereny Stanów Zjednoczonych. Po krótkim wprowadzeniu i spotkaniu brata Joela, Tommy'ego, rozpoczynają oni ucieczkę w bezpieczne miejsce. W pewnym momencie następuje rozłąka braci. Tommy nakazuje Joelowi zabrać córkę i uciekać, a on w międzyczasie zatrzyma rozszalałe hordy zarażonych. Dwójka bohaterów po wydostaniu się z miasta natrafia na wojskowego, który po krótkim momencie otrzymuję rozkaz zastrzelenia ich. Po otwarciu ognia, żołnierz zostaje zabity przez Tommy'ego (który wrócił po krótkiej nieobecności). Niestety, jak się po chwili okazuje, naboje wystrzelone z karabinu wojskowego trafiły w brzuch Sary. Zaraz po tym, Joel chwyta dziewczynkę i ze wszystkich sił stara się nie dopuścić do jej śmierci. Na próżno. Córka umiera w jego rękach...

Odbiór gryEdytuj

Odbiór gry przez użytkowników wiki:

The Last of Us jest niezwykłą grą. Pomijając fenomenalną fabułę i niesamowity klimat, w którego skład wchodzi ścieżka dźwiękowa wykonana przez Gustavo Santaolalle, odgłosy wydawane przez zarażonych, czy tajemniczość miejsc napotykanych na naszej drodze, możemy też doświadczyć zwykłych, ludzkich uczuć, które towarzyszą nam poznając losy Joela i Ellie. Osobiście uważam, że przygody doświadczone wraz z dwójką bohaterów są dla każdego gracza przeżyciem niezapomnianym. Chwile radości, wynikające ze spotkania żyrafy z niebanalnych dialogów, chwile smutku i wzruszeń, spowodowane wiadomymi momentami, nie mogą od tak pozostać dla nas obojętne. Refleksyjność, która, moim skromnym zdaniem, powinna być zawarta w każdej dobrej grze, została tutaj uwzględniona, jako coś bardzo ważnego, za co ode mnie wielkie brawa dla twórców!

Ellier

Nagrody i wyróżnieniaEdytuj

Oceny wystawione przez najpopularniejsze strony i magazyny:

Publikacja Ocena
Computer and Video Games 10/10
Edge 10/10
Electronic Gaming Monthly Now 9.5
Eurogamer 10/10
Game Informer 9.5/10
GameTrailers 9.8
IGN 10/10
Official PlayStation Magazine (UK) 10/10
Gamespot 8/10
Destructoid 10/10
GiantBomb 5/5
Joystiq 5/5
Machinima Gaming Daily 10/10
Telegraph 5/5
Polygon 7.5
Guardian 5/5
Toronto Sun 4/5
Metacritic 95
GameRankings 95.04%

TrofeaEdytuj

...

ZakończenieEdytuj

...

Prawdopodobna kontynuacjaEdytuj

Możliwa kontynuacja w 2016 an PS4