FANDOM

A co, jeśli oni nadal tam są uwięzieni we własnym ciele?

— Sam podczas swojej ostatniej rozmowy z Ellie w wieży radiowej.

Sam jest postacią występującą w The Last of Us. Ma trzynaście lat. Ocalały z Hartford. Młodszy brat Henry'ego. Urodził się siedem lat po wybuchu infekcji grzyba Cordyceps którym został zainfekowany przez ugryzienie w noge.

Głosu użyczył mu Nadji Jeter. W polskiej wersji Jakub Mróz.

BiografiaEdytuj

Sam urodził się między 2019 a 2020 rokiem. On i jego brat mieszkali w strefie kwarantanny w Hartfort, dopóki wojsko nie opuściło strefy. Ich bezpieczeństwo nie było już gwarantowane. Wraz z grupą ocalałych przeniósł się w poszukiwaniu bezpiecznego schronienia. Zamiarem grupy było spotkanie się z Świetlikami na zachodzie. Na sugestię któregoś z ocalałych postanowili udać się do Pittsburghu w znalezieniu zapasów żywności. Ich grupa rozprasza się gdyż w mieście zostali zaatakowani przez Łowców, którzy przejęli miasto. Przed rozdzieleniem, wszyscy zgodzili się aby spotkać się w opuszczonej wieży radiowej na obrzeżach miasta.

Wydarzenia w The Last of UsEdytuj

Sam został u boku swojego brata. Udało im się uniknąć wykrycia, ukrywając się budynku biurowym. Kiedy jego brat został obezwładniony przez Joela, Sam wymierzył broń na niego, wzywając Ellie aby zatrzymać Joela. Nie był zdecydowny, dopóki Henry nie powiedział do niego " To nie są bandziory. Opuść broń". Kiedy Joel i Ellie zgodzili się z nimi współpracować, aby wydostać się z miasta, Sam przeprasza Ellie że chciał zastrzelić Joela. Ellie jednak odrzuca przeprosiny, mówiąc, że zrobiła by to samo, gdyby wymienili się miejscami. Sam i Henry prowadzą ich na dół budynku do sklepu  zabawkami. W tej samej chwili obok sklepu przejeżdża opancerzony samochód. Jak Henry zaczyna wyjaśniać Joelowi sutuację, Sam bawi się robotem-zabawką. Henry przypomina mu, że biorą tylko to co niezbędne. Sfrustrowany upuszca zabawkę i idzie do innego budynku. Pyta się Ellie o jej wiek. Odpowiada mu, że ma czternaście lat. Kiedy Ellie pyta go o to samo szybko odpowiada że też ma czternaście lat. Henry żartobliwie pyta się go, czy na pewno ma czternaście lat. Na to pytanie odpowiada że ma prawie czernaście. W biurze Sam i Ellie zajadają się jagodami. W nocy wychodą z biura. Sam i Ellie zachowują dystans kiedy to Joel i Henry zabijają bandytów. Kiedy już im się to udaje otwierają bramę i podchodzą do ciężarówki. Pierwszy wchodzi Henry. W tym samym czasie inni bandyci próbują otworzyć bramę samochodem pancernym. Po chwili wchodzi Sam. Pomaga z Henrym wciągnąć Ellie. W tym samym momencie samochód prawie przebił się przez bramę. Zpanikowany Henry przeprasza Joela i ucieka. Choć Sam jest zszokowany decyzją brata idzie jego śladami.

Gdzieś koło mostu Sam dostrzega Joela i Ellie. Ratują ich od pewnej śmierci. Gdy się budzą Ellie przebacza im. Jednak gdy Joel tylko odzyskał przytomność ruszył w kierunku Henrego. Popchnął go tak mocno, że Henry stracić równowagę. Sam przygotowuje się do ataku na Joela. Henry jednak kazał mu się odsunąć. Henry tłumaczył że gdyby po nich wrócił, naraziłby Sama. Po krótkiej chwili Joel ustępuje. Sam kuca koło niego. Henry przekonuje go że wzystko jest w porządku. Sam pomaga mu wstać. Wszyscy zaczęli szukać drogi do wieży radiowej. Po chwili znajdują kanał ściekowy. Kiedy idą dalej znajdują ciała ocalałych, którzy próbowali żyć w kanałach. Sam i inni udają sie pod drzwi. Kiedy Joel je otwiera uruchamiają alarm który przywołuje Klikaczy. Henry i Ellie zostali odzieleni od Joela i Sama. Po ciężim starciu Joelowi i Samowi udaje się dołączyć do Ellie i Henrego. Zainfekowani biegną tuż za nimi. Udało im się zabarykadować drzwi. Jednak przejście zostało zablokowane z drugiej strony. Sam wślizgnął się po otwór w ścianie. Ignoruje żądania swego brata i mówi mu, że próbuje ich stąd wyciągnąć. Dostają się na sam szczyt kanalizacji. Jednak drzwi wyjściowe są zamknięte. Sam i Ellie wydostają sie na zewnątrz próbując otworzyć drzwi, w czasie gdy Joel i Henry walczą z zainfekowanymi. W końcu udało im się otworzyć drzwi. Sam zauważa napis na ścianie ostrzegający, że w środku są zainfekowani. Na przedmieściach Sam pyta Ellie jak się poznała poznała z Joelem. Ona odpowiada mu, że odprowadza ją do Swietlików. W pobliżu obrzeżach dzielnicy zostali zaatakowani przez "szalonego" snajpera. Podczas gdy Sam, Henry i Ellie odwracają uwagę, Joel dostaje się do snajpera i zabija go. Po chwili atakuje ich większa grupa Łowców. Podczas gdy ukywają się a autem, Joel strzela do nich ze snajperki. Kiedy już mu się to udało nadjechał pojazd pancerny. Joel niszczy pojazd, kiedy z pojazu wychyla się Łowca z Koktajlą Mołotowa. Po chwili wytchnienia atakują ich horda zarażonych. Sam zostaje ugryziony w lewą łydkę przez Klikacza.Jednak nie mówi o tym innym. Kiedy zainfekowani nadbiegają ze wszystkich stron, grupa ucieka do wieży radiowej. Wieczorem kiedy Henry i Joel rozmawiają ze sobą Ellie przychodzi do Sama. Kiedy go pyta co robi, szybko odpowiada że przegląda zapasy żywnościowe. Po krótkiej chwili Sam podchodzi do okna unikając światła rozmowy. Kiedy Ellie już podchodzi do drzwi chcąc wyjść, Sam pyta się ją, dlaczego ona nigdy się nie boi. Ellie dziwi się, o co mu chodzi. Kiedy pyta się czego się boi Ellie po chwili namysłu odpowiada, że boi się skorpionów. Zrezygnowany odwraca się z powrotem. Po chwili Ellie dodaje, że boi samotności. Sam wyznaje, że boi sie zarażonych. Pyta się Ellie czy wierzy w życie pozagrobowe. Oboje mówią że nie wierzą. Przed wyjściem Ellie wręcza Samowi robota-zabawkę którego spotkał w Pittsburghu. Ostrzega go, żeby nie pokazywał go Henrykowi inaczej może go zabrać. Kiedy Ellie wychodzi, Sam rzuca robta na podłogę i siada. Podwija nogawkę pod którą widnieje ugryzienie. Rano kiedy Ellie wchodzi do jego pokoju, Sam zaczyna ulegać grzybowi. Ellie zaczyna uciekać do Joela i Henrego. Sam dopada ją przed drzwiami. Joel próbował strzelić w Sama, jednak Henry uprzedził go strzelając w jego pistolet. Po chwili Henry strzela Samowi prosto w głowę. Henry z żalu popełnia samobójstwo. Sam i Henry zostali pochowani w nieznanym miejscu. Ellie chciała zostawić na jego grobie robota-zabawkę, jednak zapomniała się, ale zamiast tego posiada po nim tylko wspomnienie.

BronieEdytuj

Pistolet 9 mm - Sam miał go, kiedy Joel zaatakował Henrego. Tuż po wydarzeniu oddał broń bratu.

CiekawostkiEdytuj

  • Tak samo jak Ellie, nie miał okazji nauczyć się pływać.
  • Mówi Ellie, że nie wierzy w życie pozagrobowe. Bardzo prawdopodobne, że jest ateistą.
  • Instnieje opcja rozmowy później, w stanie Wyoming, Joel znajdzie mały grób z misiem na nim i Ellie pamięta, że zapomniała umieścić "głupiego robota" na jego grobie, Joel mówi jej, aby zostawić przeszłość.
  • Póżniej w epilogu, Ellie wspomina Sama, kiedy odnosi się do ludzi, którzy zostali zarażeni i umarli.